Gemengd Koor d'Eyckelbergh

> Nieuws

> Fotoalbum

> Contact

Maak Uw keuze "Over het koor"

Ons repertoire    Nieuwe leden

Andere Activiteiten

Het Gemengd Koor d’Eyckelbergh is opgericht in 1958 op initiatief van Huub van Aken.

Sinds 2022 staat het koor onder de bezielende leiding van  Jacques Lemmens.

Het koor is trots op haar twee solistes Cecile Huijbregts en Tanja Jansen. In de beginjaren van het koor werden voornamelijk operettes gezongen. Daarna veel opera's en musicals. Het repertoire omvat nu bijna alle muziekgenres. Het koor bracht ook een aantal malen een zelf geschreven revue ten gehore. Met veel eigen creativiteit, talent en inzet waren deze zangshows een groot succes.
Uiteraard heeft het koor regelmatig gastoptredens met andere bekende en minder bekende muziekgezelschappen, muzikanten (al dan niet uit de nabije omgeving) en vocalisten.

Het koor bestaat uit een 48-tal leden. Zij komen uit Bergeijk en wijde omtrek.
Elke donderdagavond (de zomervakantieperiode uitgezonderd) wordt er gerepeteerd, van 20.00 tot 22.30 uur in Theater De Kattendans in Bergeijk.